Τα καταστήματα τοποθετούν στις βιτρίνες τα καρτελάκια με τις εκπτωτικές τιμές, στις τζαμαρίες κολλάνε τα ψηφία δελεστικών εκπτώσεων. Οι έμποροι ετοιμάζονται να υποδεχθούν τους καταναλωτές σήμερα Δευτέρα 8 Ιουλίου στις θερινές εκπτώσεις της χρονιάς υποσχόμενοι να δώσουν μια ανάσα στα νοικοκυριά που ασφυκτιούν από την ακρίβεια, αλλά και οι ίδιοι να δουν καλύτερες μέρες για τα ταμεία τους.
Η εκπτωτική περίοδος θα ολοκληρωθεί το Σάββατο, 31 Αυγούστου. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, τα εμπορικά καταστήματα επιτρέπεται να ανοίξουν την πρώτη Κυριακή της εκπτωτικής περιόδου, δηλαδή την Κυριακή, 14 Ιουλίου 2024. Το προτεινόμενο ωράριο για αυτή την ημέρα είναι από τις 11 π.μ. έως τις 8 μ.μ.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις εκπροσώπων των εμπορικών συλλόγων, αναμένονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων που θα ξεκινούν από 40% και 50%. Τα ποσοστά αυτά θα αυξάνονται σταδιακά, όσο θα εξελίσσονται οι θερινές εκπτώσεις. Οι έμποροι προσδοκούν να ρευστοποιήσουν το διαθέσιμο εμπόρευμά τους για να μπορέσουν να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους.
Με αφορμή την έναρξη των θερινών εκπτώσεων, ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής και του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Εκφράζω την πεποίθησή μου πως, οι καλοκαιρινές εκπτώσεις θα δώσουν την ευκαιρία αφενός στους καταναλωτές, με τον βεβαρημένο οικογενειακό κορβανά, μέσα από μια μεγάλη ποικιλία καταναλωτικών αγαθών που, κατά παράδοση, προωθούνται σε χαμηλές τιμές να κάνουν έξυπνες αγορές, αλλά και αφετέρου, στις εμπορικές επιχειρήσεις να ρευστοποιήσουν τα εποχικά εμπορεύματα και να γεμίσουν τα ταμεία τους.
»Είναι εύλογο, ο εμπορικός κόσμος της Αττικής να διατηρεί έντονα την αισιοδοξία και τις ελπίδες του για μεγαλύτερη κατανάλωση από πέρυσι από τις αυξημένες τουριστικές ροές, αλλά, κυρίως, από τους Έλληνες καταναλωτές που διαχρονικά και σταθερά είναι οι καλύτεροι πελάτες των τοπικών εμπορικών καταστημάτων.
»Είναι πολύ σημαντικό που ο πληθωρισμός στην Ελλάδα κινήθηκε πτωτικά τον Ιούνιο στο 2,4% και χαμηλότερα της ευρωζώνης, καθώς και η σταδιακή μείωση των τιμών στα τρόφιμα, γεγονός που δικαιολογεί μια αισιοδοξία για την κίνηση της καλοκαιρινής αγοράς. Ο φετινός τριπλός στόχος είναι να ενισχυθεί την περίοδο των εκπτώσεων η καταναλωτική εμπιστοσύνη και το οικονομικό κλίμα στην αγορά, να αποκλιμακωθεί ο πληθωρισμός μισή μονάδα και οι πωλήσεις του διμήνου Ιουλίου-Αυγούστου να ξεπεράσουν τον περυσινό τζίρο των περίπου 7 δισ. ευρώ».
Τι να προσέχετε στις θερινές εκπτώσεις
Όπως σε κάθε περίοδο εκπτώσεων, έτσι και στις θερινές εκπτώσεις οι καταναλωτές θα πρέπει να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή.
Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται.
Το ποσοστό της έκπτωσης θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).
Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής.
Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Οι καταναλωτές θα πρέπει να ζητάνε απόδειξη. Εκτός από λόγους φορολογικής εντιμότητας, σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος η απόδειξη είναι απαραίτητη για την επιστροφή των χρημάτων στους καταναλωτές.
Πηγή: ot.gr