Από τα τέλη Σεπτεμβρίου, η φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα θα συγχωνευθούν σε ένα ενιαίο πιστοποιητικό, το οποίο θα εκδίδεται ταχύτατα μέσω της ψηφιακής πύλης gov.gr.
Το νέο πιστοποιητικό θα είναι αποδεκτό για κάθε νόμιμη χρήση από ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς, καταργώντας την ανάγκη για ξεχωριστά έγγραφα.
Η διαδικασία έκδοσης θα γίνεται μέσω μιας νέας ψηφιακής πλατφόρμας, όπου οι πολίτες θα υποβάλλουν την αίτησή τους. Η πλατφόρμα θα ελέγχει αυτόματα τα υποβληθέντα στοιχεία και, εφόσον πληρούνται τα κριτήρια, θα εκδίδει το πιστοποιητικό. Το πιστοποιητικό αυτό θα ενσωματώνει τόσο τα στοιχεία φορολογικής όσο και ασφαλιστικής ενημερότητας και θα είναι σε ψηφιακή μορφή.
Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο θα μπορεί να υποβάλει αίτηση μέσω της ειδικής πλατφόρμας στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη (gov.gr).
Το ενιαίο πιστοποιητικό θα είναι υποχρεωτικά αποδεκτό από όλους τους φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, καθώς και από δικαστήρια και εισαγγελίες, όπου απαιτείται από το νόμο.
Η πλατφόρμα θα αντλεί τα απαραίτητα δεδομένα μέσω διαλειτουργικότητας από τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ και του ΕΦΚΑ, με τη διασφάλιση των απαιτούμενων διαλειτουργικοτήτων από το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η πλατφόρμα θα τεθεί σε λειτουργία στις 30 Σεπτεμβρίου 2024.
Επιπλέον, μέσα στον μήνα, θα διευκολυνθούν οι διαδικασίες για τη μεταβίβαση ακινήτων και την είσπραξη χρημάτων από φορολογούμενους με ληξιπρόθεσμες και αρρύθμιστες οφειλές. Η βεβαίωση οφειλής θα εκδίδεται ψηφιακά μέσω της πλατφόρμας της ΑΑΔΕ, επιταχύνοντας τις διαδικασίες για πάνω από 300.000 συναλλαγές ετησίως και επιτρέποντας στο Δημόσιο να εισπράττει χρέη πιο αποτελεσματικά.
Πηγή: Θανάσης Κουκάκης/dnews.gr