Αισιόδοξα μηνύματα για ακόμη υψηλότερες επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού το 2024 σε σχέση με πέρσι, προκύπτουν από την τουριστική κίνηση και τις αφίξεις ξένων τουριστών στη χώρα μας, τους πρώτους μήνες του έτους.
Τις προσδοκίες των στελεχών του κλάδου ενισχύουν άλλωστε οι διαρκώς βελτιωμένες επιδόσεις που καταγράφονται και πέραν των καλοκαιρινών μηνών σε πολλούς προορισμούς, αλλά και η αυξημένη κινητικότητα την περίοδο του Πάσχα, η οποία φέτος εγκαινίασε ουσιαστικά τη θερινή σεζόν.
Νέο ρεκόρ στις αφίξεις τουριστών στην χώρα μας «βλέπει» η Fitch Solutions για το 2024 αναμένοντας ότι αυτές θα αυξηθούν κατά 5,3%, στα 34,5 εκατ., έναντι των 32,7 εκατ. το 2023. Σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα και έως το 2028, προβλέπει μάλιστα ότι οι αφίξεις θα ανέλθουν στα 39,3 εκατ. με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 3,7%, τα προσεχή έτη.
Προς νέο ρεκόρ επιβατικής κίνησης κινείται το Αεροδρόμιο της Αθήνας, όπως δείχνουν τα στοιχεία του πρώτου τετραμήνου του έτους, με 7,7 εκατ. επιβάτες κατά 16,5% περισσότερους σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι.
Αναλυτικά, τον Ιανουάριο αυξήθηκαν κατά 12,7%, τον Φεβρουάριο κατά 21,6%, τον Μάρτιο κατά 23,6% ενώ τον κατά Απρίλιο 21,7%. Οι επιβάτες του εξωτερικού μάλιστα ενισχύθηκαν κατά 20,2%. Υπενθυμίζεται ότι μετά τη δυναμική εκκίνηση του πρώτου τριμήνου η εταιρεία είχε αναθεωρήσει την πρόβλεψή της για το 2024, σε 29,9 εκατ. επιβάτες, κατά 6,3% ή περίπου 1,8 εκατ. επιβάτες περισσότερους από τα επίπεδα του 2023.
Αυξημένα έσοδα
Παράλληλα αυξημένα κατά 24,5% ήταν και τα έσοδα το πρώτο δίμηνο του έτους, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδας, με τις ταξιδιωτικές εισπράξεις, να διαμορφώνονται στα 569,7 εκατ. ευρώ.
H Ελλάδα αποτελεί έναν από τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες αγορές εξερχόμενου τουρισμού της Ευρώπης, σύμφωνα με τη νέα μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ, «Το προφίλ σημαντικών αγορών του ελληνικού τουρισμού».
Αναφορικά με τις χώρες που σκέφτονται να επισκεφθούν οι Ευρωπαίοι τους επόμενους 12 μήνες, η Ελλάδα βρίσκεται στην 5η θέση για τις αγορές της Γερμανίας, της Γαλλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου και στην 7η θέση για την αγορά της Ισπανίας.
Η διαφορά, ωστόσο, που χωρίζει την Ελλάδα και τις χώρες που προηγούνται κατά μία ή δύο θέσεις, είναι πολύ μικρή ενώ, όπως επισημαίνεται, οι «ανταγωνίστριες» της, είτε είναι πολύ μεγαλύτερες είτε πολύ πιο εύκολα προσβάσιμες ακόμη και οδικώς.
Πηγή: Ρομίνα Νικηφόρου/cnn.gr