Ταξιδεύει σε μια διαδρομή 14 μιλίων στη Σκωτία
Την πρώτη πλήρους μεγέθους υπηρεσία αυτόνομων λεωφορείων με τελική ταχύτητα 50 μιλίων την ώρα, εγκαινιάζει η Μ. Βρετανία, σύμφωνα με το CNBC.
Το πρώτο αυτόνομο λεωφορείο πλήρους μεγέθους στο Ηνωμένο Βασίλειο κυκλοφόρησε τη Δευτέρα, με όσους εμπλέκονται στο έργο να το περιγράφουν ως ορόσημο για τον κλάδο.
Διαδρομή 14 μιλίων
Η υπηρεσία AB1, όπως είναι γνωστή, ταξιδεύει σε μια διαδρομή 14 μιλίων στη Σκωτία, μεταξύ του Ferrytoll Park and Ride in Fife και του Edinburgh Park Transport Interchange.
Η διαδρομή, η οποία διασχίζει τη διάσημη γέφυρα Forth Road, μπορεί να μεταφέρει έως και 10.000 επιβάτες κάθε εβδομάδα, σύμφωνα με την εταιρεία δημόσιων μεταφορών Stagecoach. Ένα εισιτήριο για ενήλικες κοστίζει 7,20 λίρες.
Ορόσημο
Σε μια ανακοίνωση προς το τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, η Stagecoach περιέγραψε την κυκλοφορία του λεωφορείου ως «σημαντικό ορόσημο για την αυτόνομη τεχνολογία». Η εταιρεία πρόσθεσε ότι η AB1 «πιστεύεται ότι είναι η πρώτη εγγεγραμμένη υπηρεσία λεωφορείων στον κόσμο που χρησιμοποιεί αυτόνομα λεωφορεία πλήρους μεγέθους».
Η δοκιμή, η οποία αποτελεί μέρος του έργου CAVForth, θα διαρκέσει μέχρι το έτος 2025. Θα συμμετέχει ένας στόλος πέντε λεωφορείων που θα ταξιδεύουν σε με ταχύτητες έως και 50 μίλια την ώρα.
Πώς λειτουργούν
Τα αυτόνομα οχήματα λειτουργούν με χρήση μιας σειράς αισθητήρων και τεχνητής νοημοσύνης, αν και απαιτείται ανά πάσα στιγμή ένας οδηγός για περαιτέρω ασφάλεια. Ένα άλλο μέλος του προσωπικού θα έχει την ευθύνη για τα εισιτήρια και θα απαντά σε ερωτήσεις από τους επιβαίνοντες.
Μαζί με το Stagecoach, οι εταίροι του έργου είναι η Fusion Processing, Bristol Robotics Lab, Alexander Dennis, το Πανεπιστήμιο της Δυτικής Αγγλίας και το Πανεπιστήμιο Napier του Εδιμβούργου.
Μέρος της χρηματοδότησής του προέρχεται από το Κέντρο Συνδεδεμένων και Αυτόνομων Οχημάτων της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου.
Σε σχόλια που έγιναν την περασμένη εβδομάδα, ο Paul Davies, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του κατασκευαστή λεωφορείων Alexander Dennis, φάνηκε αισιόδοξος σχετικά με τις προοπτικές της αυτόνομης οδήγησης στο μέλλον.
«Πιστεύουμε ότι τα αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης όπως αυτό που δοκιμάζουμε στο CAVForth θα βελτιώσουν περαιτέρω την ασφάλεια μειώνοντας τους χρόνους αντίδρασης», είπε.
Ο Davies υποστήριξε ότι τέτοια συστήματα θα προσφέρουν επίσης «την ικανότητα οδήγησης λεωφορείων με πιο αποτελεσματικό τρόπο βελτιστοποιώντας την επιτάχυνση και την επιβράδυνση για να προσφέρουν σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας και μειωμένη φθορά στο όχημα».